Monday, February 16, 2009

TAJOLURUS JANGAN LEBIH SUDU DARI PINGGAN - VETERAN UMNO

VETERAN Umno hari ini tampil mengigatkan Ketua Umno Bahagian Merbok, Dato Tajulurus Mohd Zain agar 'JANGAN LEBIH SUDU DARI PENGGAN" apabila beliau dilihat terus mendesak agar kerusi DUN Bukit Selambau di kembali kepada Umno, menjelang pilihanraya kecil kawasan itu 7 April depan.
Menurut sumber, tindak tanduk Dato Tajolurus dalam perkara itu dilihat cuba membelakangi keputusan pimpinan tertinggi parti.
"Apa sebenarnya agenda Dato Tajolurus ni, sebagai Ketua Bahagian beliau sewajarnya lebiuh berhati-hati dan bertanggungjawab dan bukanya mempunyai niat dan agenda yang boleh diragui oleg masyarakat setempat" Jelas salah seorang ahli veteran Umno yang mahu dikenaki sebagai Haji Ahmad dari Sungai Petani.
Tambah beliau, veteran Umno melihat kenyataan dan desakan yang dibuat oleh Dato Tajulurus sejak akhir-akhiri ini amat bertentangan dengan kehendak pucuk pimpinan parti.
"Saya penuh yakin Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kedah, Dato Seri Mahdzir Khalid telah mengadakan perbincangan dengan Presiden dan Timbalan Presiden dalam menentukan siapa calon samada dari Umno, Mic mahupun sesiapa, kerana mereka lebih maklum dan lebih tahu selok belok dalam hubungan antara parti komponan" tegas beliau.
Katanya, apaq yang penting, jangan jadi seperti kadok naik junjung.
Beliau mengulas desakan Dato Tajulurus agar pucuk pimpinan Barisan Nasional (BN) dan Umno supaya menghormati pandangan akar umbi yang mahukan calon Umno diletak bertanding dalam pilihanraya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Selambau 7 April depan.
Ketua Umno bahagian Merbok itu tetap dengan desakan supaya kerusi itu dikembalikan kepada Umno.
DUN Bukit Selambau dalam kawasan Parlimen Merbok kosong ekoran peletakan jawatan wakil rakyatnya, V Arumugam.
Arumugam menang atas tiket bebas dalam pilihanraya umum tahun lalu dengan menewaskan calon BN dari MIC, S Krishnan, sebelum menyertai PKR dan dilantik sebagai anggota exco kerajaan negeri.
Terdapat 35,140 pengundi layak mengundi di DUN Bukit Selambau, dengan lebih 50 peratus merupakan pengundi Melayu.
Mereka terdiri daripada 35,125 pengundi biasa, manakala 15 lagi adalah pemilih pos.

No comments: