Friday, February 20, 2009

"YA KA SAYA JUMPA DIA, SAYA TAK PASTI SEBAB SAYA JUMPA RAMAI WAKIL RAKYAT TERMASUKLAH USTAZ AZIZAN ...KATA MAHDZIR


Bekas menteri besar Datuk Seri Mahdzir Khalid tidak menafikan bertemu wakil rakyat PKR Kulim, Lim Soo Nee.
Katanya "tidak ingat pertemuan itu di mana."
Pengerusi BN Kedah berkata, beliau sering bertemu dan berbincang dengan semua wakil rakyat bagi mencari idea dan bertukar-tukar pandangan dalam usaha menari formula membangunkan negeri kedah.
"Saya mempunyai jadual yang ketat dan akan jumpa dengan wakil-wakil rakyat PAS dan PKR sambil minum kopi dan bersembang-sembang. salahkah ? " tegas beliau.
"Kadang-kadang depa call tanya boleh ka jumpa sekejap, tak kan saya kata tak boleh meskipun kami berbeza fahaman politik" tambahnya lagi.
Dalam perbahasannya di Dewan Rakyat, ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa Mahadzir dirakam mengadakan pertemuan dengan Lim oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
Pertemuan hujung tahun lepas di sebuah hotel di Seberang Jaya, Pulau Pinang didakwa sebahagian usaha memujuk wakil-wakil rakyat Pakatan Rakyat di Kedah agar melompat kepada BN dan menumbang kerajaan negeri tersebut.
Anwar mendakwa suruhanjaya tersebut mengetahui sejak awal usaha menumbangkan kerajaan Kedah, termasuk yang melibatkan Mahadzir.
Dalam pada itu, pemerhati politik menkasifikasikan pendedahan Anwar itu sebagai satu lagi gimik politik muarahan yang bertujuan mencari publisiti.
Sambil menyifatkan ia adalah taktik lama, kata pemerhati politik itu lagi, Anwar sebenarnya sudah berada dipenghulung kerjaya politik beliau, jadi dia terus berusaha memastikan PKR terus diminati.
"Dengan apa yang melanda PKR kini, Anwar sebenarnya sudah boleh mengucapkan selamat tinggal kepada dunia politik. Hakikat itulah yang tak boleh diterima Anwar jadi dia terus mendominasi isu-isu panas dengan niat dan harapan agar PKR terus hidu" jelas beliau lagi.
Pendedahan Anwar menurut pemerhati politik sebagai mencari publisiti murahan.
"Anwar memang pakar buat gimik dan semua rakyat tahu. Beliau bukan tak penah buat benda yang boleh menimbulkkan suasana tak tenteram di kalangan rakyat" katanya.

No comments: