Tuesday, April 22, 2008

MERAK BUIH DI MBAS

SIKAP TRUE COLOUR PENYOKONG PAS DI MBAS

La ni rata-rata di MBAS staf-staf dok pakat sembang tentang sorang individu yang dikatakan dapat kuasa daripada EXCO kerajaan baru yang dikatakan sireh sudah naik junjung dalam perjumpaan si exco dengan pejabat lama beliau

Dengar habaq dalam perjumpaan tersebut si exco tersebut mengeluarkan kata-kata yang tidak sepatutnya diucapkan oleh sorang exco kerana telajak perahu boleh undur terlajak kata buruk padahnya.

Bila dah terkeluar dari mulut si exco serupa itu dimana nak letak muka orang no.1 dan no. 2 di MBAS pasai ada staf lebih tinggi kuasa dia daripada mereka .. ayat NTV7 kata apa ke jadahnya nie.

Ucapan si exco tersebut berbunyi lebih kurang macam nilah yang orang dok kata, dia akan contact si polan tersebut untuk mendapat berita dan penjelasan mengenai MBAS bila dia nak tau tentang apa yang jadi kat dalam MBAS tu semasa dalam perjumpaan tersebut.

Apa lagi si polan tu pun la ni dok dengaq kata jalan dah buka dada dan dah tak heran kat sapa-sapa lagi dalam MBAS macam di MBAS itu dia jadi Datuk Bandar sebelum ni pun sipolan ni dok dengaq memang staf-staf MBAS menyampah dengan kerenah dan perangai yang tak berapa elok dan lebih teruk lagi depa staf MBAS kata kalau MBAS nak maju lebih baik jangan ada orang macam ni ...

Dari segi sudut dia tak salah yang salah orang yang bagi kuasa cara tak langsung kat si polan tu apa lagi dia pun macam beruk dapat bunga ..Risik-risik berita, pengurusan atasan MBAS tak berapa happy sebab rasa macam terbalik kuang depa kata awat tak boleh call depa ka kalau nak dapat penjelasan tentang MBAS kerana depa yang bertanggungjawab sebab dalam pengurusan pentadbiran kerajaan dia ada hiraki dia ..

Kalau macam ni jadi kalu macam mana depa nak buat keja dahlah MBAS la ni dok tenat depa tambah racun lagi bagi lingkup terus ... Apapun perancangan nak buat mesti benda ni akan bocor dekat luar sebab ada orang yang exco lebih percaya lagi daripada orang No.1 dan No.2 dalam MBAS.

Ikuti kisah selanjut dalam EVENINGINNORTH.BLOGSPOT.COM apa dah jadi ...

2 comments:

Anonymous said...

Khairy Jamaluddin yang turut terkenal dengan jolokkan Kutu Jamban itu pernah dikatakan mempunyai cita-cita untuk menjadi Perdana Menteri pada umurnya 40 tahun. Pada masa ini KJ adalah liabiliti kepada UMNO dan Barisan Nasional. Pada masa ini semakin ramai yang berada di dalam UMNO sudah meluat denganya. Tentunya Khairy Jamaluddin merasa ’sedikit tertekan’ dengan keadaan ini dan juga merasa kedudukanya akan terjejas.

Andaikata Khairy Jamaluddin menyertai Pakatan Rakyat apakah yang anda semua lakukan? Adakah anda akan terima beliau sama seperti anda semua menerima DS Anwar Ibrahim, DP Ibrahim Ali? Datuk Ruslie Ibrahim? penulis percaya pasti ada orang yang beranggapan perkara ini mustahil terjadi! Anggapan seperti ini adalah anggapan yang salah kerana mengikut ‘hukum karma’ politik tiada yang mustahil akan berlaku, Hari ini dia menyokong si A entah besok, entah lusa dia mula menyokong si B. Itulah lumrah dunia politik yang dikatakan penuh dengan kekotoran itu. Perlu anda semua ingat Khairy Jamaluddin sebelum bergelar menantu Perdana Menteri sebelum ini telah ‘menjalin’ hubungan cinta dengan Nurul Izah dan selepas DS Anwar Ibrahim tidak lagi menjadi Timbalan Perdana Menteri beliau ‘merisik khabar’ anak kepada DS Abdullah Ahmad Badawi. Jadi untuk mencapai cita-citanya pasti dia cuba menggunakan sebarang ‘jalan mudah’ untuk menduduki hierarki tertinggi di dalam negara ini.

Anonymous said...

Merak oh merak tolong lah insaf kerja dah nak pencen tapi belum insaf. Hari u jadi merak besok-besok anak cucu u jadi baiwak