Monday, April 7, 2008

UMNO KEDAH SEMAKIN PARAH..EMPAT ADUN RUNDING SERTAI PAS ?

Tidak ada angin, tiba-tiba ribut melanda.....begitulah senario politik di Kedah.
Belumpun selesai topik perbincangan BN tewas pada pilihanraya umum ke-12, tiba-tiba muncul pula cerita empat ADUN yang menang atas tiket UMNO dan BN bertemu YB Anak Bukit.
Pertemuan di suatu tempat yang dirahsiakan dikatakan berlangsung hampir 80 minit.
Ramai yang tertunggu-tunggu hasil pertemuan penuh misteri itu yang diatur secara rapi oleh tiga mantan KCS, namun tidak apa pihak yang tampil memberi komen.
Sumber terdekat, (Dato WanMustapha antara penasihat YB Aminruddin) mengakui perbincangan dengan kumpulan empat ADUN itu terarah kepada usaha menarik mereka untuk menyertai Kerajaan Pas.
Difahamkan, tiga daripada ADUN berkenaan ditawarkan sebagai CEO beberapa anak syarikat kerajaan negeri kedah dengan tawaran gaji yang lumayan manakala seorang lagi ditawarkan jawatan sebagai Dato Bandar Majlis Bandaraya Alor Star (MBAS).
Begitupun sumber dalam Pas BERKATA, tawaran jawatan Dato Bandar MBAS mendapat tentangan daripada sekumpulan pimpinan Pas yang lebih berminat untuk meletakkan Dato Wira Ahmad Md Isa yang kini memegang jawatan Pegawai Daerah Kota Star yang sebelum ini begitu rapat dengan `housemate' Ustaz Azizan di Pendang semasa beliau bertugas sebagai pegawai daerah di daerah Pendang .
Usaha menjejaki nama empat adun terbabit gagal kerana kedua-dua pihak lebih berminat merahsiakan identiti masing-masing demi kepentingan bersama.

No comments: