Tuesday, May 13, 2008

TERBONGKAR...KENAPA USTAZ AZIZAN TOLAH PERUNTUKKAN REPAIR RUMAH TAMAN BAYU



Gimik politik murahan .....Ustaz Azizan menolak peruntukkan bagi membina pondok keselamatan dan pagar rumah beliau di Taman Bayu, Jalan Sultanah kerana rumah bukan nama beliau.
Kisah Menteri Besar Kedah menolak peruntukkan Kerajaan Negeri untuk membaiki pagar dan ubahsuai dalam rumah beliau di Taman Bayu, Jalan Sultanah nyata mencuri perhatian rakyat pada mulanya. Ramai kagum serta memuji keputusan beliau yang kononya tidak mahu menghabiskan wang rakyat untuk kepentingan peribadi.

Namun di sebalik cerita itu, kami mendapati punca sebenar kenapa Ustaz Azizan menolak peruntukkan itu lebih mirip kepada gimik yang bertujuan meraih sokongan politik murahan.

Selepas menjalankan siasatan di kalangan rakan-rakan terdekat Ustaz Azizan, kami mendapati punca sebenar-sebenarnya beliau berbuat demikian.

1. Menteri Besar itu kononya menolak peruntukkan yang disediakan kerana rumah berkenaan bukanya rumah beliau (secara automatik beliau tidak layak mendapat kemudahan yang disediakan).

2. kerja-kerja pengubahsuai yang mulanya hanya membabitkan pagar dan pondok keselamatan kemudiaanya turut membabitkan ruang tamu, bilik tidur dan ruang dapur. Justeru beliau terpaksa menalak peruntukkan yang disediakan kerana bimbang di tuduh menggunakanwang rakyat untuk kepentingan peribadi.

3. Kos bagi mengubahsuai rumah di Taman Bayu dilaporkan melebihi RM 100 ribu ringgit. (satu jumlah yang cukup besar dan boleh membeli rumah baru)

Sumber Wisma Darulaman berkata, perkara ini wajar didedahkan untuk tatapan umum bagi membolehkan rakyat mengetahui siapa yang Hipokrit.


No comments: