Sunday, June 8, 2008

CHE HAD DILANTIK PENASIHAT KHAS EKONOMI MB KEDAH

PERLANTIKKAN BELIAU SEMEMANGNYA TELAH DI DUGA BERIKUTAN PERANANNYA DALAM MENGUMPUL DANA POLITIK KEPADA USTAZ AZIZAN.

Seperti diramalkan, Che Had yang mencuri tumpuan pelagai pihak khususnya di kalangan kontraktor selepas Pas mememrinah Kedah, akhirnya dilantik sebagai Penasihat khas ekonomi kepada Menteri Besar Kedah.
Perlantikan Che Had yang sebelum ini bertugas sebagai jurunilai bersekutu di Pejabat Pas Negeri Kedah tidak mengejutkan, berikutan peranannya sebagai pengumpul dana politik kepada Ustaz Azizan.
Malah penglibatan beliau sudah diramalkan selepas Uutaz Azizan melantik beliau sebagai Ahli Lembaga Pengarah di sebahagian besar Syarikat milik Kerajaan GLC di Kedah seakan satu petunjuk jelas beliau akan diberi peranan lebih besar dalam menjana ekonomi negeri dan yang paling penting pengumpul dana politik untuk Menteri Besar Kedah.
Kalau diimbas kembali penglibatan Che Had dalam Pas, jelas sumber dalaman parti itu, ia bukan
seorang pejuang yang sebenar sebaliknya lebh kepada mengambil kesempatan atas kelemahan Ustaz Azizan yang tidak mempunyai asas ekonomi yang kukuh untuk membangunkan Kedah.
Keputusan Ustaz Azizan itu dilihat lebih menjrus kepada usaha bersepadu mengumpul dana politik.
Juetru tegassumber itu, tidak mustahil akan timbul suara-suara sumbang yang tidak puashati khususnya di kalangan ahli Pas samada golongan extrem mahupun pertengahan yang mahu melihat usaha menjana pembangunan ekonomi di jana secara bersepadu dan kekayaan di agih sama rata.
Bagi mereka Che Had bukanlah sehebat yang digembar gemburkan, kerana beliau tidak mempunayi rekod kejayaan yang boleh dibanggakan sehingga kini, sebaliknya beliau hanya bekerja dengan syarikat jurunilai bersekutu yang sebelum ini turut mendapat kontrak daripada Agensi Kerajaan persekutuan.
Kesimpulannya perlantikkan beliau dilihat banyak pihak bukan diasaskan kepada keupayaan dan kemampuannya beliau dalam menjana ekonomi samada di peringkat syarikat mahupun yang lebih besar, sebaliknya lebih menjurus kepada peranan beliau dalam mengumpul dana bagi memakmurkan Ustaz Azizan. Tidak lebih dari itu.

1 comment:

Anonymous said...

Hang takut dah ka, jangan risau kami tau dah hang sapa, rozman anak arwah cikgu kob, no telefon pun ada dah, dulu nampak hang ni macam sombong biasa ja, rupanya hang jahat, kalau nak masuk umno cari makan cukupla, jangan jadi jahat, ayah hang tsk dsn pesan kot dulu, ka hang jenis tak dengaq kata.
Tak pa, takmau publish pun tak pa, hang bulih baca sendiri, komen untuk hang bukan untuk orang lain