Wednesday, June 25, 2008

SIAPA NIK AZIZ...........


Siapa Nik Aziz............................itulah soalan yang terpacul dari mulut penyokong kuat Pas Kedah khususnya di Yan berikutan alah teguran Menteri Besar Kelantan atas sikap keras kepala Ustaz Azizan yang mahu meneruskan kegiatan pembalakan di kawasan hutan simpan.
"Dia jaga negeri Kelantan sudah la..jangan dok sibuk nak jaga tepi kain orang. Kami pilih dia sebagai MB dia tahulah apa dia nak buat, kami percaya penuh kat dia," tegas Haji Muhamad Abdullah Mehat yang juga penyokong kuat Ustaz Azizan.
Katanya, kami menghormati Nik Aziz sebagai mursyidul am Pas, tapi tindakan beliau masuk campur urusan di negeri Kedah sudah keterlaluan.
"sikap tegur menegur tu bagus lah tapi kami yakin Ustaz Azizan mempunyai rasionalnya tersendiri, jadi bagilah dia membuat keputusan bukan dok tekan sampai dia keliru" sambung beliau lagi.
Seorang lagi yang dikenali sebagai Wan Salleh dari Kampung Sungai Udang turut memberi ingatan yang sama kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Guan Eng.
Katanya, Guan Eng jangan terlalu celupar membuat komen terhadap Ustaz Azizan kerana Ketua menteri Pulau Pinang itu terlalu jahil untuk campur tangan dalam soal pentadbiran di Kedah.
"Dia tak payah nak jadi hero la....Selesai dulu hutang air yang Pulau Pinang guna.
Wan Salleh menambah, Kerajaan Kedah sebelum ini telah meminta Pulau Pinang enjelaskan tunggakan hutang yang ditafsirkan berpuluh juta ringgit kerana hingga ini masih menggunakan air dari Kedah tapi tidak pernah membuat bayaran.
Sementara Di fahamkan, Pemuda Pas Kedah akan berdiri teguh di belakang Ustaz Azizan berhubung keputusan beliau untuk meneruskan pembalakan di kawasan hutan simpan meskipun di tentang pelbagai pihak.

1 comment:

Anonymous said...

pemuda pas akan mendapat keuntungan melalui syarikat2 glc yang diterajui oleh mrk.kantung pas makin sempit kot la.pkr pun tak bunyi apa baik di parlimen atau dun