Tuesday, November 4, 2008

KERAJAAN PAKATAN RAKYAT DIBELENGGU TAKUT HILANG KUASA MULA SERANG KERAJAAN BN - IR AMIRUDDIN.


Exco Kerajaan Kedah, Ir Amiruddin Hamzah berkata, kerajaan negeri yang dipimpin Pas mula mengambil posisi menyerang dengan membongkar pelbagai bentuk penyelewengan Barisan Nasional (BN) semasa berkuasa dulu.
Kata ADUN anak bukit itu, ia bukan sekadar cakap kosong. Sebelum ini Syarikat Kumpulan Ladang-Ladang Sdn Bhd anak syarikat Kerajaan Negeri didedahkan telah melakukan pecah amanah.
Baru-baru ini pula, Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak mendedahkan Kedah Communication and Events (KCE) Sdn Bhd yang juga GLC telah melakukan pecah amanah ketika pemerintahan kerajaan terdahulu.
Selepas ni dipercayai ada lagi pendedahan-pendedahan seumpamanya akan dibuat.
Yang tak kurang menariknya ialah bila dalam kenyataan yang sama Amiruddin berkata, selepas 'serangan' itu, para pemimpin BN Kedah mula lunak daripada terus mengganggu kerajaan Pakatan Rakyat.
Sebelum ini, katanya ada pihak tertentu yang menghasut pelabur asing kononnya kerajaan Kedah yang baru diterajui Pakatan Rakyat ini kononnya sama dengan kerajaan Taliban.
"Mereka cuba menghasut pelabur supaya menarik keluar pelaburan dari negeri ini, bagaimanapun kita berjumpa sendiri dengan pelabur dan memperjelaskan kepada mereka polisi pelaburan kerajaan baru. Alhamdulillah, pelabur bukan sahaja tidak menarik keluar pelaburan mereka malah ada beberapa syarikat yang menambah nilai pelaburan masing-masing, mereka berpuas hati dan gembira dengan polisi kita yang telus," katanya.
Siapa la agaknya pemimpin-pemimpin BN yang 'Tuan Engineer' kita tu maksudkan ye? Kenapa tak jelaskan supaya rakyat tahu siapa pemimpin BN tu atau sekadar tembak peluru kosong semata-mata untuk mendapatkan "semanat politik" yang menunggu masa untuk rebah.

No comments: