Friday, July 11, 2008

ISU NAIK JET..BAGAI BAGI DULANG PAKU SERPIH





TIDAK BERADAB...USTAZ AZIZAN MENGGUNAKAN PAYUNG KUNING UNTUKMENAIKI PRIVATE JET.BELIAU YANG DIRINGI ISTERI DENGAN DITEMANI SEORANG KAKITANGAN POS MALAYSIA DIPERCAYAI ISTERI KEPADA PEGAWAI USTAZ AZIZAN DI AIRPORT KEPALA BATAS, PAGI SEMALAM.

Seluruh Kedah tiba-tiba gempar. Angin tak ada ributpun takada. Tapi tiba-tiba seluruh Kedah bagai dilanda tsunami. Begitulah senario politik di Kedah. Ia gara-gara Menteri Besar yang baru 100 hari memerintah, Ustaz Azizan menyewa private jet untuk ke Kula Lumpur.
Ustaz Azizan yang sebelum ini mengkritik keras bekas Menteri Besar kerana menaiki private jet akhirnya dilihat bagai dulang paku serpih.
Tindakan beliau mencetuskan perasaan marah dan tidak senang di kalangan penyokong Pas kerana Uztaz Azizan sebelum ini berjanji untuk mengurus tadbir dengan berhemah dan tidak boros.
Namun apa yang berlaku pagi semalam, di mana Ustaz Azizan yang menyewa private jet untuk ke Ibu Kota jelas bertentangan dengan janji beliau.
"Dulu tak dapat kuasa janji macam-macam kat rakyat, tapi bila dah dapat lupa diri, benarlah kata pepatah, manusia ni mudah lupa bila ada kuasa" kata Haji Mohd Salleh atau lebih dikenali sebagai cu leh di Bukit Pinang.
Haji Salleh yang kebetulan berada di airport Alor Star berkata, beliau melihat sendiri Ustaz Azizan menaiki jet berkenaan yang diletakkan bersebelahan kapal terbang milik Mas.
"Kebetulan saya juga ingin ke rumah anak di Kuala Lumpur jadi saya dapat tengok dengan mata saya sendiri lah...sedih juga bila pemimpin cakap lain buat lain," tambahnya.
Beliau yang sempat merakamkan gambar melalui telefon bimbitnya meminta anaknya mengrimkan gambar melalui email kepada ceritayan, sebaik tiba di Ibu negara.
Katanya, beliau mengenali beberapa individu yang mengiring Ustaz Azizan tetapi sekadar menyebut pengiring kepada isteri Ustaz Azizan ialah seorang kakitangan Pos Malaysia Alor Star dipercayai isteri kepada pegawai Ustaz Azizan yang dilaporkan keluar dari pejabat tanpa pengetahuan bosnya.
"Saya sedih melihat keadaan itu, siapa sebenarnya yang munafik, dulu depa dok kata Kerajaan BN yang buat benda tu, la ni depapun sama, saya menyesal sokong depa masa pilihanraya umum lalu. Saya akan ceritakan keadaan ini pada seluruh masyarakat kampung supaya mereka tak lagi kena bodoh," kata Cu Leh..
Dalam pada itu, sumber wisma Darulaman memaklumkan, perbuatan Ustaz Azizan amat mengecewakan.
Ia kerana Ustaz Azizan sebelum ini membuat keputusan memotong bajet untuk sambutan jubli emas KDYMM Sultan Kedah dengan alasan tidak mahu boros.
Apa yang berlaku pula adalah sebaliknya...
"Rakyat lagi kecewa kerana ketika depa semua dihimpit dengan kenaikan harga barangan tapi pemimpin depa, tengoklah menghabiskan wang dengan menyewa jet" katanya.
Sementara itu sumber istana memaklumkan, tindakan Ustaz Azizan menggunakan payung kuning ketika menaiki jet berkenaan jelas sekali bertentangan dengan protokol istana.
Mengikut bahagian istiadat istana, hanya KDYMM Sultan sahaja yang boleh menggunakan payung kuning, bahkan Tuanku Temenggung, Tuanku Bendehara serta kerabat yang lain tidak dibenarkan menggunakan Payung kuning.
"Bagi kami bukan saja melanggar protokol tapi tetapi juga tidak ada adab" kata sumber itu.

No comments: