Tuesday, July 1, 2008

JANGAN TERPENGARUH DENGAN CERITA DSAI - KATA EZAM

DARI LENGGOK BAHASA DSAI RAMAI YANG TELAH MENJANGKAKAN EPISOD GIMIK POLITIK BELIAU YANG SENTIASA PENUH DENGAN WARNA WARNI. HUBUNGANRAPAT DENGAN USTAZ AZIZAN APAKAH BAKAL MENCETUSKAN SENARIO YANG SERUPA DALAM PAS.

"Jangan terpengaruh dengan cerita DSAI" itulah kata-kata bekas Setiausaha Politik DSAI, Mohamad Ezam Mohd Nor.
Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa kononnya wujud konspirasi untuk menjatuhkannya menggunakan laporan polis yang mendakwa beliau meliwat seorang pembantunya baru-baru ini.
Ezam berkata, adalah mustahil kerajaan sengaja mereka-reka atau membuat konspirasi seumpama itu untuk menjatuhkan Anwar.
“Secara logiknya, tiada siapa hendak buat konspirasi dengan menggunakan ‘modal’ yang sama,” katanya.
Menurutnya, perbuatan Anwar mengaitkan nama beberapa pemimpin negara dan kerajaan dengan konspirasi serta menuduh mereka membuat dakwaan itu untuk menjatuhkannya juga bercanggah dengan ajaran Islam.
“Jika Anwar tidak suka dirinya dituduh tanpa bukti, dia juga tidak harus berbuat perkara yang sama.
“Kalau ada bukti, tunjukkan. Jangan tuduh sembarangan dan kemudian pergi bersembunyi. Kenapa?” ujar Mohamad Ezam merujuk kepada tindakan Anwar berlindung di kedutaan Turki di ibu negara sejak awal pagi semalam.
Ketika ditanya mengenai dakwaan kejadian liwat yang membabitkan Anwar dan pembantunya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan, Ezam memberitahu, apa yang berlaku “adalah antara Anwar, Mohd. Saiful dan Allah.”

No comments: