Wednesday, December 17, 2008

AHLI PARLIMEN PADANG SERAI LARI TINGGALKAN LUNAS PERGI KE IPOH..KENAPA?


Sedang heboh diperkatakan di Padang Serai, Kedah Ahli arlimen dari PKR,N.Gobalakrishnan bertindak keluar dari rumah yang disewanya di Lunas dan berpindah ke Ipoh.
Beliau dikatakan membawa keluarkan pelbagai barangan dalam rumah berkenaan seperti parabot dan sebagainya. Beliau dikatakan tergesa-gesa berpindah ke sebuah rumah di Ipoh hingga menimbulkan "kemarahan" pemilik rumah yang disewanya.
Akibatnya, pemilik rumah dikatakan membuat laporan polis terhadap Ahli Parlimen berkenaan.
Menurut sumber yang menghanar email kepada ceritayan.blogspot.com, tindakan ahli Parlimen berkenaan menimbulkan pelbagai tandatanya di kalangan pengundi di Padang Serai.
"Biasanya seseorang Ahli Parlimen akan berpindah ke kawasan yang diwakili bagi memudahkan beliau melaksanakan amanah dantanggungjawab terhadap rakyat, tetapi dalam kes ini berbeza, Ahli Parlimen bertindak untuk keluar dan tinggal di luar kawasan yang beliau wakili" kata sumber itu yang mendakwa mempunnyai hubungan keluarga dengan Ahli Parlimen berkenaan.
Tegas beliau, pemilik rumah membuat laporan kepada Polis apabila mendapati sebahagian perabot di rumah sewa yag diduduki Ahli Parlimen itu hilang.
"Mungkin pemilik rumah membuat laporan polis kerana perabot dalam rumah berkenaan tiba-tiba lesap akibat di curi" tegas.
Dalam pada itu beberapa akhbar berbahasa tamil dikatakan turut menyiarkan laporan berhubung tindakan Ahli Parlimen berkenaan.
Malah salah satu akhbar bahasa tamil mendakwa, perbuatan Ahli Parlimen terbabit adalah perkara pelik dan sukar diterima oleh pengundi di Padang Serai.
Lebih malang, kes itu turut menjadi kes polis berikutan tindakan pemilik rumah sewa berkenaan membuat laporan polis selepas mendapati pelbagai barangan dalam rumah itu telah hilang.

No comments: