Monday, December 1, 2008

CHE HAT DAN YUSRAIN DIDAKWA GUNA KEDUDUKAN BINA KEKAYAAN DALAM GLC

Hampir setahun PAS memerintah Kedah. Namun hingga kini tiada sebarang perubahyan dilakukan sepertimana dijanjikan dalam manifesto yang diwar-warkan pada PRU-ke 12 .
Lebih malang, urusan GLC kini telah di dominasi oleh kelompok Che hat dan bekas menantu ustaz Azizan yang dikenali sebagai Yusrain hingga sanggup mengenepikan exco negeri.
Menurut salah seorang pimpinan Pas negeri, GLC Kedah telah diuruskan kelompok Che hat dan Yusrain dnegan mengutamakan kepentingan peribadi.
Bukti nyata kata pemimpin Pas yang enggan namanya disiarkan banyak perkara yang dilaksanakan amat jelas tidak memberi manafaat kepada rakyat mahupun PAS sendiri.
"Mungkin kelompok Che Had dan Yusrain anggap YB-YB dan Exco PAS yang lain tidak tahu apa-apa, sebab itulah semua projek yang melibatkan kos berbillion ringgit hanya dikuasai oleh kelompok depa saja" ujar beliau.
Antara projek yang dikaitkan dengan kelompok Che had dan yusrain ialahDigital Audio Broadcasting (DAB) yang bakal dilaksanakan di di Kedah.
Projek yang merupakan satu inisiatif untuk memodenkan penyiaran dalam bentuk digital, seperti radio yang dipancarkan untuk orang awam.
Projek berkenaan antara lain akan memberi kelebihan dari segi kualiti dan dapat menghantar teks-teks kepada penerima berbanding dengan pancaran radio biasa yang menghantar suara semata-mata.
Projek ini juga dirancang oleh kumpulan Che had dan Yusrain yang membabitkan kos RM 10 juta.
Namun persoalannya, siapa yang menentukan nilai harga projek itu..? Siapa pula yang akan memantaunya? Apakah harga sebenar projek ini? Tidakkah ianya berharga RM6 juta sahaja?
Selebihnya “untuk” siapa?
Kata beliau, Ustaz Azizan sudah pasti mendapat laporan yang baik-baik saja kerana yang membuat laporan adalah orang yang membuat “kerja” tersebut.
Beliau mengigatkan jika Pas mementingkan kesejahteraan rakyat, janganlah telan saja apa yang dicadangkan oleh kelompok Che had dan Yusrain walaupun beliau adalah bekas menantu Ustaz Azizan. Apa yang berlaku dakwa beliau lagi, projek berkenaan tidak telus sama sekali.
"Projek tu sepatutnya dibawah seliaan Exco Pendidikan dan ICT, Ustaz Abdullah Jusoh malangnya dia seolah-olah disisihkan" katanya.
Aapa yang pasti ujar beliau lagi, kelompok Che hat dan Yusrain akan terus menggunakan kedudukan beliau sebagai bekas menantu Ustaz yang menjaga GLC untuk membelakangi exco bertanggungjawab.
Demi kesejahteraan rakyat, rakyat Ustaz Azizan diseru lebih tegas dalam membuat kepetusan kerana Pas bukan menjadi parti anak beranak buat projek untuk kaya.

No comments: